lauantai 7. huhtikuuta 2012

Jag och vargen

Hittade en massa gamla foton som jag hade gömt och glömt...
För ca.12 år sedan stod jag bredvid vargen och krafsade den, var på studieresa till Sverige på Kolmården (studerade då etologi och hundarnas problembeteenden)...vi övernattade där hela gänget, lyssnade på föreläsningar om vargen och delfinerna mm. En mycket givande resa...

Löysin vanhoja unohtuneita valokuvia laatikostani...
Noin 12 vuotta sitten seisoin suden vieressä ja rapsutin sitä, olimme opintomatkalla Ruotsissa Kolmårdenin eläinpuistossa (opiskelin etologiaa ja koirien ongelmakäyttäytymistä)...yövyimme siellä, kuuntelimme luentoja sudesta ja delfiineistä mm. Hyvin antoisa matka...

4 kommenttia:

  1. Sudet ovat kyllä kauniita eläimiä.....

    Piti oikein googlettaa, mitä etologia tarkoittaa. Viime yö menikin surffaillessa netissä sillä välin kun potilaat nukkuivat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Herra Googlella on kyllä paljon tietoa hallussaan!
      Meitsi on kuvassa vähän tärkeen jäykkänä=) No, olipa kaikki ylimääräinen viuhtominen kyllä kiellettykin...

      Poista
    2. Ja, det var en rolig och skrattmuskeltränande resa. Mycket intressant att få träffa vargarna face to face. Och delfinerna! dom imponerade på mig. Och resesällskapet var bäst:))

      Poista
    3. Hih, nog hade vi roligt också! Tänkte på de där elefanterna, jag hade haft hundgodis i rockfickan tidigare och en av elefanterna...började kolla mina fickor med snabeln=) det var spännande, trodde att den sku ta hela rocken...! Det var nog resornas resa!!!

      Poista